כיצד נבחר נכון מוצרים קוסמטיים?

יש הבדל רב בין מוצרי-מדף לבין תכשירים טיפוליים מקצועיים. תכשירים מקצועיים הם כאלה שזמינים אך ורק במכוני קוסמטיקה. התאמה של תכשיר כזה לעור מחייב אבחון מקצועי ומעקב. האבחון הינו ללא תשלום ושווה זהב. הוא יצייד אותך במידע עשיר על עורך, צרכיו, הסוג שלו והמרכיבים הפעילים שמתאימים לו במיוחד, ולא פחות חשוב: המרכיבים שאולי עלולים להזיק. כל הידע הזה מצוי ברשות הקוסמטיקאית המקצועית, והיא תשמח לחלוק אותו איתך בפגישה אישית.

חשוב לדעת:
תכשירים מקצועיים לעור, בדיוק כמו תרופות, לא הגיוני לבחור לעצמנו בחנות. אם ברצונך לחולל שינוי במראה העור, יש להבין ששינוי במראה החיצוני כרוך בשינוי במבנה, תפקוד ובהתנהגות העור. העור הוא רקמה חיה. הוא האיבר הגדול ביותר בגופנו. הטיפול ברקמות ובאיברים נגזר מהמדע. כשם שהרופא למד והתמחה באיבר או ברקמה שבחר לרפא, כך התמחתה הקוסמטיקאית באסתטיקה של העור. למעשה היא לא מפסיקה ללמוד, להשתלם ולרכוש ניסיון. היכולת לגרום לשינוי ברקמה, נובעת מידע מתקדם.
הידע הזה נמצא ברשות הקוסמטיקאית, ולא ברשות הדיילת בחנות התמרוקים.

הקוסמטיקאית מכירה את התכשירים שברשותה ברמת החומר הפעיל והריכוז, ואת המרכיבים הללו היא יודעת להתאים לצרכי עורך. בהגיעך אל הקוסמטיקאית, היא ממלאת יחד איתך שאלון בריאותי מקיף, הכולל גם מידע על תחביבים, סדר יום, עישון, רמת חשיפה לשמש, שימוש בתרופות, מחלות אם יש ועוד. לנתונים הללו יש חשיבות רבה בהתאמת התכשיר הטיפולי לעורך. לא רק זאת, אופן השימוש בתכשיר תמיד יהיה ייחודי לך. את תקבלי הנחיות שימוש שאינן דומות לאלה שתקבלנה נשים אחרות. הקוסמטיקאית תבדוק את עורך מתחת למנורה מיוחדת, ולעיתים באמצעות מיכשור נוסף. אמצעי הבדיקה האלה יאפשרו קבלת תמונה מאד מדוייקת של מצב העור, רמת הלחות, פגמים זעירים בעור ותהליכים שהעין עדיין לא רואה. בהתאם לכל אלה, היא תתאים לך תכשיר פעיל, הנחיות שימוש ייחודיות וכן תעקוב אחר התקדמות השינוי במצב העור. ועכשיו – נסי לחשוב מה מכל אלה מתקיים כאשר את בוחרת לעצמך תכשיר מהמדף בחנות, מזמינה לעצמך ברשת או נעזרת בדיילת המכירות בחנות?

נקודה חשובה נוספת:
קיים הבדל בין מוצרי מדף, או מוצרים שזמינים לקנייה ברשת, לבין תכשירים טיפוליים מקצועיים. בתכשיר מקצועי סביר שתמצאי ריכוזים גבוהים יותר של החומרים המחדשים והמקלפים. לעיתים התחלת השימוש בתכשיר כזה יכולה להיות מלווה במעט אדמומיות, עקצוץ או קילוף. אלה תופעות שכיחות כאשר משתמשים בתכשיר עוצמתי לחידוש העור, לטיפול בכתמים או באקנה. הקוסמטיקאית שלך זמינה לך, גם בשעות הערב, בכל מקרה של תופעת לוואי או חוסר נוחות. היא תיתן לך את ההנחיות המדויקות וגם תדע להרגיע את העור בקלות. בסופו של דבר, העור יתרגל במהרה לתכשיר הפעיל והשינוי המבורך ייראה גם הוא מהר. לעומת זאת, חברות המייצרות מוצרי מדף, או מוצרים הזמינים ברשת, אינן שואפות להתמודד עם תופעות לוואי מעבר לים. הדיילת בחנות איננה יודעת להתמודד איתן וגם לא זמינה לך בכל שעה. לכן, ככל שמדובר על מוצרי מדף, סביר שמרכיבים פעילים מסוימים יימצאו שם בריכוז נמוך יותר. נמוך מזה שנחוץ כדי לראות את השינוי בעור.

דילוג לתוכן