טיפוח העור בעונת הסתיו

על מה חשוב לשים דגש? כיצד נשמור על עור יפה בכל מזג אוויר?

לכל עונה יש את הדגשים שלה והפעולות שכדאי לנקוט בה כדי לשמור על עור יפה. הפעם נתמקד בשמירה על לחות העור. באיזה קרם לחות את משתמשת? האם את מתאימה אותו לסוג העור שלך? האם שמת לב, שלפעמים קרם הלחות המוכר והאהוב, מרגיש לך פחות נכון?

זה בגלל שסוג העור שלנו משתנה. הוא משתנה גם במהלך השנה, בחורף יש לנו עור אחר מאשר בקיץ. לקראת החורף, רמת הלחות באוויר יורדת. אנו מתחילים לחוש בהדרגה, עם בוא הסתיו, שהעור הופך מעט יותר "צמא", הוא לפעמים מתוח ולא בגלל שאנו צעירות 🙂 הוא נראה טיפה "קשקשי" ומחוספס. כשהאוויר יבש, השכבה החיצונית ביותר בעור מרגישה זאת מיד. מים מתאדים מן העור החוצה מהר יותר מהרגיל. העור מתחיל להרגיש ולהיראות "מיובש". עור מיובש זה לא עור יבש. בעור יבש, מופרש פחות שומן (חלב, או סבום). בעוד שבעור שמן מופרש הרבה שומן על פני העור. א ב ל גם העור השמן וגם העור היבש, שניהם יכולים להיות מיובשים ולסבול מרמה נמוכה של לחות. ההרגשה לא נעימה.. גם המראה לא הכי מלבב. העור נראה מחוספס, פחות קורן, עם פחות חיוניות.

אז מה עושים? מתאימים את שגרת הטיפוח למזג האוויר. בוחרים בקרם לחות מעט יותר עשיר מזה שהיה לנו בקיץ. איך בוחרים לחות? אפשר לנסות דוגמית לפני שמחליטים על הקרם עצמו. בודקים שהקרם טוב לנו לא רק ברגע המריחה, אלא גם שעות אחר כך. אם תוך זמן קצר העור חש שוב "צמא", סימן שעלינו לחפש קרם מתאים יותר. צריך לזכור, במידה ואנו נשים, אנו מורחות קרם לחות בבוקר ואחר כך מתאפרות. לא היינו רוצות שהעור יתייבש בתוך שעתיים-שלוש, והאיפור ייראה רע כי העור מיובש. ועל איפור לא נוכל לחדש את מריחת קרם הלחות.

חשוב גם לזכור, כי העור המיובש מתפקד פחות טוב. תחלופת התאים יותר איטית ותפקודים רבים של העור נפגעים. לכן, השמירה על הידרציה (לחות) תקינה היא יותר מאשר דאגה לנוחות שלנו, לתחושה הנעימה או לאסתטיקה, אלא חלק משמירה על בריאות העור.

דילוג לתוכן