פילינגים – מה חשוב לדעת

 
פילינג – כיצד הוא מסייע בחידוש מראה העור? ואיך בוחרים בפילינג הנכון?
פילינג הוא תרגום של המילה "קילוף". קילוף העור לא חייב להיראות כקליפות נראות לעין. למעשה, אפשר לעבור קילוף מבלי שהסביבה הקרובה מבחינה בכך.. 🙂 אבל בכל קילוף, עם או ללא קליפות, קורה תהליך אחד: תהליך של הסרת תאי עור מתים מהשכבות החיצוניות ביותר.
עורנו מתחדש כל העת, החל מתקופת העוברות, הינקות והילדות ועד לגילאים המתקדמים ביותר. תאי עור בשכבה עמוקה יותר מתחלקים, וחלקם מטפסים ועולים לשכבה החיצונית ביותר. שם, בשכבה הקרנית, הם כבר כבר תאים מתים, שתפקידים העיקרי הוא הגנה על העור. בכל יום תאי עור מתים נושרים באופן טבעי מהשכבה הקרנית, ובו זמנית תאים חדשים נוצרים בעומק העור. זהו תהליך מחזורי. בעור הצעיר, השלת התאים המתים מתרחשת בצורה תקינה. אולם עם הגיל, תאי עור מתים מאחרים לעזוב את העור ונערמים עליו, רבדים רבדים, כשהם מקנים לעור מראה עמום וחסר ברק. חסר חיוניות.
תכשירים קוסמטיים מקלפים, מסייעים להסיר את שכבות התאים הללו, שמקומם כבר איננו בעור. הסרת התאים הללו חושפת עור יפה, קורן וחיוני יותר. הסרת התאים היא גם תהליך בריא לעור, היא מעודדת תפקוד טוב יותר שלו, שמירת לחות טובה, שיפור בכתמים ואחידות בגוון, ומראה כללי צעיר יותר.
כיצד נבחר בתכשיר המקלף הנכון לעורנו?
התשובה תלויה בגורמים רבים:
* גיל המטופלת * גוון העור שלה * עונת השנה * הרגלי החשיפה שלה לשמש * מצבה הבריאותי ונתונים גנטיים * ציפיות המטופלת * יכולתה לשתף פעולה עם הנחיות המטפל/ת * תרופות שהיא אולי נוטלת… ועוד.
במכוני קוסמטיקה קיים מגוון של חומרים מקלפים. מקלפים לשימוש במכון, מקלפים לשימוש הביתי, פילינגים יסודיים יותר ופילינגים קלים ושטחיים יותר. מגוון רחב של סוגים, בדיוק כשם שיש מגוון של מטופלים.
האם פילינג הוא תהליך יקר?
ישנם פילינגים שאינם יקרים כלל, ותרומתם לעור – ניכרת לעין.
ישנם גם פילינגים עדינים או חריפים יותר – לשימוש הביתי.
חשוב לדעת: בחירת חומר מקלף ללא הכוונה מקצועית, יכולה להסתיים בתוצאות לא נעימות:
– התפתחות כתמים בעור
– כוויות או תופעות לוואי
– אכזבה מהתוצאות: לא חל שינוי בעור
כדי להשיג שינוי בעור יש צורך קודם כל בידע מקצועי. הקוסמטיקאית שלך מכירה את עורך, מבינה כיצד יש לחדש אותו וגם עוקבת אחר קבלת התוצאות.
 
סדרה של טיפולי פילינג: כיצד היא תורמת לחידוש העור?
ישנם סוגים רבים של פילינג, לגווני העור השונים, ברמות עומק שונות ועם מרכיבים פעילים שונים. כולם תורמים להסרת תאים מתים מהרובד השטחי של העור, וחשיפת עור חדש וחיוני יותר.
מדוע כדאי לעשות סדרה של פילנגים?
בסדרת טיפולים, ניתן להשיג תוצאה יוצאת דופן בחידוש העור, טיפול במראה של נקבוביות פעורות, סימני הגיל, השבת ברק העור ושיפור בתפקודי העור.
סדרה של פילינגים היא סדרת מפגשים, בד"כ 3-4 (מספר הטיפולים ייקבע עבור כל אחת לאחר אבחון). המרווח בין המפגשים יהיה כשבועיים. בכל מפגש, יבוצע קילוף כאשר בכל פעם תעלה דרגת הפילינג יחסית לפעם הקודמת. המטרה היא להשיל רובדים רבים יותר של תאי עור ישנים, ולגרום להתחדשות פנימית ושיפור בתפקודי העור. העור החדש יהיה רווי יותר בלחות, קורן, חיוני, עם נקבוביות פחות פעורות, עם מרקם חדש וחלק יותר, ומראה צעיר יותר.
מכיוון שהקילופים הללו חושפים עור שהוא פחות מוגן מנזקי השמש, מקובל לעשות את הסדרות הללו בעונת הסתיו והחורף. גם אז, יש להתגונן מקרינת השמש עם מסנן קרינה.
האם יש סיכונים?
פילינג במכון הקוסמטי, כשהוא מבוצע כהלכה, לא מפריע לשגרת חיי היום יום, וכמובן שאיננו מסוכן. ניתן ללכת לעבודה כבר למחרת. את האדמומיות, אם ישנה, אפשר לכסות עם איפור. ישנה גישה טיפולית, המשלבת קילוף ושיקום, ובה המטופלת תראה כמות מינימלית של קליפות, אם בכלל. למעשה אף אחד בסביבתך איננו יודעת שאת עוברת כעת פילינג. הם רק רואים שאת נראית יפה יותר, "משום מה"…
פילינג גרגרים או קריסטלים?
מה ההבדל ביניהם? ומה הם עושים?
שני הפילינגים מצוינים לשיוף והחלקה של מרקם העור. הם מסירים תאי עור מתים, שעדיין לא נשרו סופית.
אולי ינשרו מחר או מחרתיים, אך היום הם עדיין מחוברים. התאים הללו, שמחוברים-למחצה, יכולים ליצור מרקם מחוספס יחסית ולא אחיד, לא בוהק מספיק.
גם האיפור יושב על העור פחות טוב. במגע, מרגישים חספוס קל. לעומת זאת, שימוש פעם ביום או יומיים בפילינג גרגרים/ קריסטלים, משייף את העור, הוא חלק ומשיי למגע וגם נראה נפלא. האיפור יושב אחיד. הם גם מתאימים לקיץ, אפילו לאלו שנחשפות לשמש!!
גרגרים או קריסטלים?
השיוף הקריסטלי הוא יותר יעיל. הוא מסיר יותר תאים, ומחליק את העור באופן כללי.
דילוג לתוכן