מה ההבדל בין קרם לבין סרום?

אנו עומדים לנפץ כאן מיתוס מאוד אהוב – הקוראות מוזהרות בזה
ובכן, ההבדל האמיתי בין קרם לסרום הוא שסרום הוא נוזלי וקרם הוא "קרמי" – אינו נוזלי. זהו ההבדל המעשי היחידי… סרומים יכולים להתאפיין במרקמים שונים מאד זה מזה, החל משומני ביותר (המכיל 100% חומרים שומניים) ועד לתחליבי וקליל ביותר, המכיל ברובו מים. וישנן הרבה דרגות ביניים – תחליבים (אמולסיות) בכל מיני מרקמים, מעשיר ועד לקליל ביותר. ישנם סרומים המכילים בעיקר סיליקונים, במגוון מרקמים, החל בשומני וכבד וכלה בקל ונספג. חלקם מכילים ויטמינים, חלקם חומרים פעילים אחרים, וחלקם אינם מכילים אף ויטמין או חומר ייחודי שאין בקרם לחות. המכנה המשותף לכל הסרומים הוא שהם נוזליים. יצרני קוסמטיקה עשויים לקחת את אותה פורמולה (נוסחה) של קרם הלחות שהם מייצרים, לשים בה יותר מים, ולקבל הפעם סרום.
ישנן אמונות רבות לגבי סרומים, שאין להן אחיזה במציאות. כגון: "סרום יותר מרוכז מקרם".
חישבו על כך: מי מחליט איזה ריכוז של מרכיבים לשים בקרם או בסרום? נכון, היצרן. והוא יכול לשים את אותו ריכוז בקרם או בסרום. התוצאה בשני המקרים תהיה זהה. אפשר למרוח סרום עם 5% ויטמיןC או קרם עם 5% ויטמין C. אין יתרון לאחד על פני השני. את אותם חומרים פעילים ניתן לשים הן בקרם והן בסרום.
אמונה נוספת היא ש"סרום מחדיר את החומרים הפעילים יותר טוב". גם לזה אין לו כל בסיס במציאות. חומרים מגבירי-חדירה ניתן לשים הן בקרם והןבסרום, והסרום איננו "מוליך" את החומרים הפעילים טוב יותר.
לקוחות מאד אוהבות לקנות סרומים, והן מחזיקות באמונה שמשהו בסרום הוא תמצית מעיין הנעורים, משהו שלא ניתן לקבל מקרם. יצרני הקוסמטיקה משתפים פעולה, או שמא הם אלה שיצרו את הגישה הזאת, והם מייצרים סרומים בנפרד מקרמים, וכולם נהנים…
אם ברצונך לקנות סרום (בכל זאת) – שאלי אילו מרכיבים פעילים ישנם בסרום הייחודי הזה, וודאי שאינך מקבלת אותם בקרם בו את משתמשת. ייתכן בהחלט שתמצאי סרום המכיל (למשל) מגוון ויטמינים, או חומרים פעילים שעשויים להשפיע לטובה על עורך ושלא מצאת בקרם. במקרה כזה הרכישה כדאית. אולם סרום "סתם" בגלל שהוא נוזל, או סרום כזה שלמוכר/ת אין הסבר מה בעצם הערך המוסף שלו לעור – כדאי לחסוך בקנייתו.
לעיתים יהיה נוח למרוח סרום תחליבי קל, כשכבה ראשונה, ומעליו קרם עשיר יותר באופן שהוא "כולא" את התכשיר הנוזלי ומאפשר קבלת לחות בנוסף לשומנים שמקורם בקרם. גם זה יכול להיות שיקול. שיקול שיעלה לך, אבל לנוחות ולתחושה נעימה יש מחיר, שאולי תרצי לשלם. וודאי שברור לך מה מטרתך כאשר את קונה סרום, ושאת לא הולכת עם הזרם או עם הפרסומת בעתונות מבלי להבין מדוע קנית כל כך הרבה מוצרים!
דילוג לתוכן