כיצד נשמור על מראה עור צעיר?

כל מי שהגיעה כבר אל סף גיל ה-30 למדה לדעת, שעורנו איננו נשאר בוהק, מתוח, חלק וצעיר לנצח.. 
מה לא נעשה כדי להאט את הופעת סימני הגיל הראשונים, לשמור על ה"לוק" יפה ואולי גם למחוק כמה קמטוטים מרדניים שהופיעו?
 
עם התקדמות הגיל, העור של כולנו משתנה. הוא מאבד ברק, והופך עם השנים לפחות אחיד, בעל גוון יותר צהבהב, נוספים פגמי עור וקמטוטים, ותווי הפנים כבר פחות חדים ו"מורמים". 
העור פחות אלסטי ומתוח ויותר נפול, יבש וסדוק. לא נשמע הכי מרנין? נכון, אבל מה שלא עושה הטבע נעשה אנחנו!
זה כרוך במאמץ, אבל התוצאה שווה את זה. אז מה אפשר לשנות?
נצטרך להילחם בשתי חזיתות:
• לשנות הרגלי תזונה ואורח חיים
• להיכנס לשגרת טיפוח העור ושימוש בתכשירים המכילים חומרים פעילים.
טיפוח העור מבפנים: תזונה ואורח חיים
אחד הגורמים להזדקנות מואצת של העור הינו הגורם התזונתי. תזונה עשירה בסוכרים, במזון מטוגן, מעובד ובשומנים רוויים, גורמים ליצירת רדיקלים חופשיים בגוף. מהו רדיקל חופשי? זוהי מולקולה לא-יציבה, שגורמת נזקים לרקמות מכל הסוגים. כולל לקולגן ולאלסטין בעור, האחראיים על גמישות העור והמוצקות שלו. גם חשיפה לשמש גורמת ליצירת רדיקלים חופשיים בעור. כיצד נלחמים ברדיקלים החופשיים ההרסניים הללו? באמצעות תזונה העשירה בנוגדי חימצון ובאמצעות הפחתה למינימום של הגורמים ליצירתם של אותם הרדיקלים. חלק מנוגדי החימצון יכולים להגן על העור גם באמצעות מריחתם עליו (בקרם או בסרום).
הנה כמה עצות:
1. הקפידו לכלול פירות וירקות בתפריט היומי שלכם. הם מכילים נוגדי חימצון מגוונים, מלבד סיבים תזונתיים שמונעים חדירת רעלים ממערכת העיכול אל הגוף.
2. השמנים המיטיבים עם העור מצויים בעיקר בטחינה, אבוקדו, שמן זית ודגים, בזרעי פשתן ובאגוזים.
3. דנים, ופרט דגי הים הצפוני, מכילים אומגה 3 – חומצת שומן התורמת למרקמו החלק והרך של העור.
4. מקרה פרטי של דגי ים הוא הסלמון, המכיל מלבד הנ"ל- את המרכיב DMAE, שנמצא כתורם להחלקת מרקם העור.
5. השתמשו בקרם בעל מקדם הגנה שבין 15 ל-30 (תלוי בדרגת החשיפה לשמש). אל תדלגו על מקדם הגנה!! מחקרים מעלים, שכ-80% מהאפקט של הזדקנות העור נובע מנזקי שמש! אין צורך במקדם הגנה גבוה מ-30.
את מקדם ההגנה מורחים כל האזורים החשופים לשמש: כולל הצוואר והמחשוף, וכן כפות הידיים. אגב, כפות הידיים הן בין הראשונות להסגיר את הגיל האמיתי שלנו. הן חשופות באופן תמידי לשמש, וכן לשימוש תכוף במים ובחמרי ניקוי. לכן יש להקדיש זמן ומחשבה לטיפוחן, לשימוש בכפפות בעת ביצוע עבודות הניקיון, ולמריחת מקדם הגנה עם היציאה לשמש.
6. זכרו שמתח, לחץ ודאגות משפיעים על מראה העור. העור משקף, ככלל, את מצבנו הפיזי והנפשי.
7. פעילות גופנית הינה ברוכה לגוף וליופי. היא תורמת לסירקולציה טובה של הדם, לפינוי פסולת ולהבאת חמצן לתאים, לתפקוד טוב של כלי הדם ולבריאות הכללית, שניכרת גם היא במראה הפנים.
8. יש לנקות את העור היטב, בערב, מהאיפור, ומשרידי זיהום האוויר והעישון שנחשפת אליהם.
9. התרגלו להחליף את הקמח הלבן בקמח מלא. למשל: לחם מחיטה מלאה, עוגיות מקמח מלא.
10. מריחת תכשיר עם ריכוז גבוה מספיק של נוגדי חימצון – עוזרת לעור להתמודד עם רדיקלים חופשיים. כדאי להתחיל שיגרת האנטי-אייג'ינג עוד לפני הופעת סימני הגיל!
11. קטגוריה שנייה של תכשירים, היא אלה שמחוללים אפקט של חידוש העור. קרמים לקילוף והתחדשות עור הפנים יכילו חומצות אלפא וביתא הידרוקסיות, ונגזרות של ויטמין A. אלה מיועדים לשימוש בשעות הערב והלילה בלבד (לפחות התכשירים הפעילים – המכילים ריכוז אפקטיבי של חומר פעיל).
12.אין קשר בין מחירו של מוצר טיפוח לבין העלות של חומרי הגלם ששימשו לייצורו. לכן, חבל להוציא אלפי שקלים על מוצרים יקרים, מבלי לבדוק האם זה מוצדק. ככלל, רוב מוצרי ה"אנטי אייג`ינג" הנמכרים על מדפי החנויות אינם מכילים ריכוזים גבוהים של חומרים פעילים. לכן, יעילותם מוטלת בספק. ניתן להשיג חומרים מרוכזים יותר אצל קוסמטיקאיות. בררו מה מכיל כל תכשיר, ובאיזה ריכוז. החומצות ההידרוקסיות גורמות לפילינג החל מריכוז של 8%, ויטמין C צריך להיות בריכוז של 10% לפחות (ישנן נגזרות בהן יספיק ריכוז נמוך יותר ) כדי לפעול. חומצה אלפא ליפואית – 1%, וכו`. אינכם בטוחים כיצד לשפוט תכשיר טיפוח? שילחו שאלה לאתר, ותיענו אישית.
13. הפסיקו לעשן! העישון רע לבריאות ופוגם בעור הפנים. הוא פוגם בכלי הדם (שאמורים להוביל אספקת מזון וויטמינים לתאי העור ולנקז פסולת), הוא גורם לגוון דהוי ואפרורי של העור, גורם לקמטי-עישן אופייניים ופוגם בריקמת העור, בין השאר גם ע"י הרדיקלים החופשיים שהוא מייצר.
14. אל תתפתו לקנות תכשירי קוסמטיקה שמבטיחים הבטחות שאינן ברות מימוש. אין קרמים המחליקים קמטים ברגע. וקולגן איננו יכול לחדור לעור. כנ"ל לגבי אלסטין וחומצה היילורונית. מולקולות אלה הנן הרבה יותר מדי גדולות מכדי לחדור דרך השכבה הקרנית. לא חשוב מה תאמרנה הפרסומות…
15. בניגוד להבטחות של יצרנים רבים, ישנם רק מס` חומרים ידועים, שמשפיעים על שיפור מראה העור. כל השאר הוא בגדר ספקולציות, פולקלור ואשליית ה"טבעי זה בריא". חומרים שנמצאו כמועילים לעור הם: נגזרות ויטמין A, חומצות אלפא ובתא הידרוקסיות, ויטמין C, קואנזים Q10, ומס` קטן של חומרים נוספים, עליהם הרחבנו את הדיבור בכתבות אחרות. לגבי חומרים אחרים – בידקו האם יש עדויות להשפעתם על העור. יש לכם שאלה בעניין? שילחו אלינו והמומחים שלנו יבדקו זאת עבורכם.
16. החליפו את הסבונים הקשים בקלינזרים עדינים, שאינם מייבשים את העור. לחות העור היא מרכיב חשוב בהגנה שלו מתנאי הסביבה ומהמראה המטופח שלו. עור לח גם מתקלף (קילוף טבעי) ביעילות רבה יותר. אפשר להשתמש באל-סבון – סבון ללא סבון – המכיל כ-10% סבון בלבד. לסובלים מעור יבש – אין צורך לשטוף את הפנים פעמיים ביום עם סבון. עם הקימה בבוקר – אפשר להסתפק בשטיפה עם מים בלבד.
17. טיפולי אנטי אייג`ינג מסויימים גורמים לגירוי העור. המדובר בעיקר ברטינול, חומצות אלפא וביתא הידרוקסיות והידרוקינון. גירוי ודלקת מעודדים הזדקנות העור ע"י שחרור רדיקלים חופשיים. המנעו בכל מחיר מגירוי העור (אפשר להתיר רמה מסויימת, אבל לא גירוי מתמשך). הרגיעו את העור באמצעות קרמים המיועדים לכך, במידת הצורך. אם התפתח גירוי מתמשך, הפסיקו את השימוש בחומר שגרם לכך. במידה וחומר זה בכל זאת רצוי לכם ומניב תוצאות בטיפול בעורכם – חיזרו להשתמש בו בהדרגה, ותוך הקפדה לא לגרות את העור בשנית.
18. אשלייה נפוצה מאד היא שמוצרים טבעיים הנם טובים יותר. ראשית, אין דבר כזה 100% טבעי, ואם נהיה כנים – גם לא 50%. הפירות והצמחים עוברים תהליכים מאד לא טבעיים בדרכם להפוך לקרם, וכבר הרבה לפני אמצע הדרך מאבדים את טבעם הטבעי. מה זה קשור לטיפוח ולמראה צעיר? תמציות צמחים רבות הנן בעלות פוטנציאל לגרות את העור או לחולל אלרגיה. מי שעורה רגיש, כדאי שתשקול להמנע מקרמים עם ריחות נעימים ,או קרמים המבוססים על תמציות צמחים, בכדי לשמור על בריאות העור ויופיו. ריחו הטוב של הקרם לא תורם כלום לתיפקוד או לאיכות שלו. הוא אף עלול לגרוע.
דילוג לתוכן