הטיפול בפיגמנטציה – כתמי עור

כתמי עור הם בעיה שכיחה מאד, בפרט אצל נשים. בארץ הבעיה עוד יותר נפוצה, בשל האקלים החם. הכתמים משפיעים לרעה על מראה העור ואף מבגרים. לא תמיד ניתן להסתיר אותם עם מייק-אפ. 
 
האם קיימים פתרונות טובים לכתמי עור? היכן ניתן להשיג אותם?
ראשית, כדאי להבין כיצד הם נוצרים.
בעורנו ישנם תאים המייצרים פיגמנט – זהו הצבע של עורנו. שם הפיגמנט הוא "מלנין", ותפקידו להגן על העור מקרינת UV שיכולה להזיק ואף לסרטן. במצב ענינים תקין ורגיל, כמות הפיגמנט שנוצרת היא אחידה בכל אזורי העור. לפעמים, באזורים מסוימים, מופרש יותר מלנין. זה יכול לקרות ממגוון של סיבות: גירוי, דלקת, חשיפה לשמש, שימוש בהורמונים ועוד. באזורים הללו ייראו כתמי עור. יש גם כתמים שנובעים מהתרבות של התאים יוצרי-המלנין, תאים שנקראים מלנוציטים. לדוגמה, כתמי הגיל.
ישנם מספר סוגים של כתמי עור:
– כתמי הריון
– כתמים עקב שימוש בגלולות למניעת הריון, או בהתקן תוך רחמי;
– שימוש בתרופות מסויימות;
– חשיפה ממושכת לשמש;
– פצעי אקנה שהותירו כתמים;
– כתמי לידה;
– כתמי גיל ;
– כתמים עקב טיפולי פוריות;
– גירויי עור, מחלות עור, דלקות, כוויות וחתכים.
 
האם כתמי עור ניתנים לטיפול? התשובה חיובית.
רבות מאיתנו חשות תסכול, כיוון שניסינו כל כך הרבה קרמים, עשינו כל כך הרבה מאמצים – וכלום לא קרה.
אולי קצת שיפור. אבל לא ממש… חלקנו ניסינו גם פילינג רפואי או תכשירים רפואיים פעילים ביותר, שגם הם לא עזרו. אם את מזדהה עם מה שנאמר, את לא היחידה. הטיפול בכתמי עור מצריך קודם כל – ידע. ידע מתקדם על סוגי הכתמים השונים, על התגובה של כל אחד מהם לחומרים פעילים, על הקשר בין גוון העור לבין בחירת הטיפול, ועוד.
לפעמים – "פחות הוא יותר". וישנם תכשירים שלא מצליחים להביא את התוצאה דווקא בגלל ריכוז גבוה מדיי של מרכיבים מסוימים. יש לזכור, שבמרכיבים פעילים – לא כל המרבה הרי זה משובח. וקילוף אגרסיבי מדיי, לפעמים מחמיר את מצב הכתמים. ישנם מרכיבים, שבריכוזם הגבוה אינם מתאימים לגוון העור הכהה. לעיתים כתמי עור החמירו בשל שימוש בטכנולוגיות מאד עוצמתיות לטיפול בכתמים, כאשר סוג המכשיר או העוצמה לא תאמו לסוג הכתם. נחוץ דיוק רב וידע מעמיק כדי להביא לטיפול טוב בפיגמנטציה.
אז אם ניסית עד כה לטפל בכתמי העור שלך ללא הצלחה, זה כפי הנראה בגלל שלא קיבלת את הטיפול המדוייק עבורך. והטיפול המותאם בדיוק עבורך – נובע קודם כל מהידע הנכון.
אז מה עושים כשיש כתמי עור?
בדיוק מה שעושים כשמשהו בגוף מציק לנו: הולכים למומחה.
המומחית שלך לכתמי עור היא הקוסמטיקאית המקצועית. עולם הקוסמטיקה התקדם מאד בשנים האחרונות וכיום מטפלת הקוסמטיקאית בהצלחה במקרים העיקשים והמורכבים ביותר. המדע עשה צעדים משמעותיים בהבנת נושא הפיגמנטציה. וכל הידע הרב הזה נלמד בשנים האחרונות במכללות ללימודים מתקדמים בקוסמטיקה וגם בהשתלמויות מקצועיות. כתמי העור שלך אינם דומים לכתמי העור של אף אחת אחרת. הטיפול בעורך לוקח בחשבון את סדר היום שלך, התחביבים, רמת החשיפה לשמש, גוון העור, עישון, נתונים גנטיים, מצב בריאותי ועוד. הטיפול שיותאם לך, ייקח את כל אלה בחשבון ולא יהיה דומה לטיפול שתקבל אף אחת אחרת. הוא מדויק עבורך.
דילוג לתוכן