הטיפול בעור סביב עונות השנה

טיפוח העור בעונת הסתיו
על מה חשוב לשים דגש? כיצד נשמור על עור יפה בכל מזג אוויר?
 
בכל עונה יש את הדגשים שלה והפעולות שכדאי לנקוט כדי לשמור על עור יפה. נתמקד הפעם בשמירה על לחות העור.
באיזה קרם לחות את משתמשת? האם את מתאימה אותו לסוג העור שלך?
האם שמת לב, שלפעמים קרם הלחות המוכר והאהוב, מרגיש לך פחות נכון?
זה בגלל שסוג העור שלנו משתנה. בין השאר, הוא משתנה גם במהלך השנה. בחורף יש לנו עור אחר מאשר בקיץ. לקראת החורף, רמת הלחות באוויר יורדת. אנו מתחילים לחוש בהדרגה, עם בוא הסתיו, שהעור הופך מעט יותר "צמא", שהוא לפעמים מתוח ולא בגלל שאנו צעירות… 🙂 שהוא נראה טיפה "קשקשי" ומחוספס. כשהאוויר יבש, השכבה החיצונית ביותר בעור מרגישה זאת מיד. מים מתאדים מן העור החוצה מהר יותר מהרגיל. העור מתחיל להרגיש ולהיראות "מיובש". עור מיובש זה לא כמו עור יבש. בעור יבש, מופרש פחות שומן (חלב, או סבום). בעוד שבעור שמן מופרש הרבה שומן אל פני העור. אבל – גם העור השמן וגם העור היבש, שניהם יכולים להיות מיובשים. לסבול מרמה נמוכה של לחות. וההרגשה לא נעימה.. גם המראה לא הכי מלבב. העור נראה מחוספס, פחות קורן, עם פחות חיוניות.
 
אז מה עושים?
מתאימים את שגרת הטיפוח למזג האוויר. בוחרים בקרם לחות מעט יותר עשיר מזה שהיה לנו בקיץ. איך בוחרים לחות? אפשר לנסות דוגמית לפני שמחליטים על הקרם עצמו. בודקים שהקרם טוב לנו לא רק ברגע המריחה, אלא גם שעות אחר כך. כי אם תוך זמן קצר העור חש שוב "צמא", סימן שעלינו לחפש קרם מתאים יותר. צריך לזכור, במידה ואנו נשים, שאנו מורחות קרם לחות בבוקר ואחר כך מתאפרות. לא היינו רוצות שהעור יתייבש בתוך שעתיים-שלוש, והאיפור ייראה רע כי העור מיובש. ועל איפור לא נוכל לחדש את מריחת קרם הלחות.
חשוב גם לזכור, כי העור המיובש מתפקד פחות טוב. תחלופת התאים יותר איטית, ותפקודים רבים של העור נפגעים. לכן, השמירה על הידרציה (לחות) תקינה היא יותר מאשר דאגה לנוחות שלנו. או לתחושה הנעימה, או לאסתטיקה. זהו חלק מבריאות העור.
בעונה זאת אפשר להתחיל לחדש בעדינות את מראה ותפקוד העור, עם תכשיר המכיל 10% חומצה לקטית. היא תורמת לחידוש תחלופת התאים, ללחות העור ולברק. היא נחשבת למקלף עדין וידידותי ומתאימה היטב לכל גווני העור.
 
איך מחדשים את מראה העור בחורף?
האם זה שונה מאשר בקיץ? ומה יעשה לי את השינוי הכי מהיר בעור?
בעונת החורף, אנו נכנסים למעשה לחלון הזדמנות לחידוש ניכר של העור. לא חשוב איך "התנהגנו" אל העור בקיץ, רוב הנזקים הם ברי תיקון. ברור, שעדיף שלא נתעלל בעור אף פעם 🙂 שנטפח, שנשמור ושתהיה לנו פחות עבודה לחורף… עור מטופח יותר יגיב לטיפולי החידוש יותר טוב. אבל… כל אחת יכולה להיראות הרבה יותר יפה עם השימוש במרכיבים הנכונים ובריכוזים הנכונים.
אחד הכוכבים של הטיפול בעור בחורף, הוא הרטינול. זהו מרכיב, שבריכוז הנכון והמתאים לעור – גורם לקילוף וחידוש העור, למיצוק, לעלייה ברמת הלחות, לצמצום נקבוביות ושיפור בקמטוטים העדינים, להגברת הברק ולאחידות בגוון העור. למראה עור צעיר יותר וקורן. הריכוז המתאים לכל אחת ייקבע לפי גוון עורה, מצב עורה הנוכחי וגילה. מרכיב זה, בריכוז המחדש שלו, מתאים לשימוש בשעות הערב בלבד. ביום, יש להימנע מחשיפות ממושכות לשמש. כיוון שהחורף איננו עונת השיזוף בים ובבריכה, מתאים מאד להתחיל טיפול במרכיב הזה ממש עכשיו.
לעיתים ישולב המרכיב בתכשיר בו יש גם חומצות אלפא הידרוקסי. גם להן, בפני עצמן, יש יכולת לבצע "פילינג" יומיומי, שאיננו נראה כמו קילופים אבל כמו עור חדש ורענן שמתגלה כבר בשבוע הראשון לשימוש. השילוב הזה בין חומצות הידרוקסיות ורטינול הוא עוצמתי, ומגביר את האפקט של הצערת העור. הוא מחייב התאמה אישית ע"י קוסמטיקאית ומעקב אחר השימוש. ככלל, תכשירים המצויים בקליניקות קוסמטיות הם מרוכזים ופעילים בהרבה, ומחייבים התאמה אישית ומעקב. אולם, הם היחידים שיכולים באמת "לעמוד בהבטחה" ולאפשר שינוי בתוך מספר ימי שימוש.
עור בריא וקורן… איך עושים את זה בחורף?
מזג האוויר החורפי עלול לגרום ליובש בעור.
עור עם רמת לחות נמוכה, נראה דהוי ופחות בוהק
איך מתקנים?
1. אמצי קרם לחות קצת יותר עשיר מזה שהשתמשת בו לקיץ. בחורף רמת הלחות באויר נמוכה. במצב זה, המים מתאדים מהר יותר מהעור החוצה. העור מכיל פחות לחות. עור רווי בלחות נראה חי וקורן. ירידה בלחות גורמת למראה פחות חיוני ויותר "דהוי".
2. אמצי תכשיר מקלף קל, לשימוש בשעות הערב אחת ליומיים. תכשיר כזה יכול להכיל סביב 10% חומצה גליקולית או לקטית או שילוב של שניהם. במידה וגוון עורך כהה, העדיפי תכשיר המבוסס על החומצה הלקטית.
3. בימים עם אובך גבוה, רמת זיהום האויר גבוהה מאד וזה משפיע גם עם העור. בימים כאלה ניקוי העור צריך להיות יסודי יותר. אם יש לך פילינג גרגרים או קריסטלים, השתמשי בו. מיד לאחר הניקוי היסודי מרחי קרם לחות.
4. המנעי ממקלחות חמות ממושכות, הן מייבשות את העור.
5. הגיעי לביקורת אחת לחודשיים אצל קוסמטיקאית מנוסה ומקצועית. הביקורת איננה כרוכה בתשלום. זהו שירות שניתן ע"י קוסמטיקאיות וגם איננו מחייב קבלת טיפול. ההמלצות המקצועיות והאבחון המקדים של עורך שווה זהב. ובוודאי שווה את הזמן שהקדשת לכך.
הכיני עורך לקיץ: כיצד לעבור את הקיץ במינימום נזק לעור?
 
אנו, המטפלים בעור, בדרך-כלל מזמינים אתכן בחורף להגיע לטיפולי חידוש. זהו זמן אידיאלי לקלף, למצק, לטפל בכתמים ועוד. אך בקיץ…נדרשת היערכות חדשה עם העור.
כל מי שמתכננת לבלות בחוץ, להשתזף ולנפוש, יודעת שאין זה הזמן לשימוש בחומרים מקלפים. הם הרי מחייבים זהירות מחשיפה ממושכת לשמש. אז איך כן נטפח את העור בקיץ? ואיך נמזער את הנזקים?
כשאנו מדברים על נזקי השמש, אנו מדברים על: כתמים, יובש עור וקמטוטים, שינויים במרקם העור.
כל אלה קורים מחשיפה לקרני UV, וגם מהתרבות הרדיקלים החופשיים שנגרמים בחשיפה ממושכת לשמש. השמש גם פוגעת במחסום הבריא של העור, וגורמת לירידה בלחות.
 
כיצד ניערך לכל אלה?
1.שימוש במסנן קרינה, בכל יציאה החוצה, לפחות 30SPF ולמרוח על כל האזורים החשופים. כולל צוואר, מחשוף, ידיים וכפות ידיים. ולהיחשף כמה שפחות לשמש.
2.שימוש במשקפי שמש, השתדלות לשהות ככל שניתן בצל אם אנו בים וחידוש מסנן הקרינה לאחר שיצאנו מהמים.
 
3.שימוש שוטף בקרם עם נוגדי חמצון. נוגדי חמצון יעזרו לסתור את נזקי הרדיקלים החופשיים, שמתרבים בקיץ. בכך נגן על העור ונשמור על יופיו ותפקודו הבריא.
 
4.שימוש בפילינג קריסטלים – תכשיר לשימוש הביתי. הקריסטלים ישייפו בעדינות את העור. הם יסירו תאי עור מתים, ויאפשרו חידוש תקין ומרקם חלק יותר של העור. התכשיר הוא מותר לשימוש בעונת הקיץ, גם לאלה שנחשפים לשמש.
 
5.למי שנזהרת מחשיפה ממושכת לשמש, ניתן להתאים מקלף עדין, בהתאם לגוון עורה, לגיל ומצב העור ולהרגלים / תחביבים שלה. קיים מגוון של מקלפים, שניתנים להשגה במכוני קוסמטיקה. מחירם סביר ושווה לכל כיס. אבל התאמתם – חשוב מאד שתיעשה לאחר בדיקה מקצועית ומילוי שאלון בריאותי. הנחיות השימוש הן אלה שעושות את ההבדל. והנחיות השימוש הן ייחודיות עבור כל משתמשת.
 
6.אל תסתמכו על מקדם ההגנה של המייק-אפ. הוא בד"כ נע סביב 15, וזה לא מספיק בארצנו החמה. רכשו מקדם הגנה טוב והשתמשו בו בנוסף.
 
7.מניעה מקדימה של היווצרות כתמים, באמצעות שימוש בתכשיר מעכב יצור מלנון. על כך – בטיפ הבא.
 
כיצד נמנע היווצרות כתמים משיזוף בשמש?
מלבד כללי הזהירות בחשיפה לשמש, ושימוש במקדם הגנה, ישנם תכשירים למניעת היווצרות כמי עור. תכשירים אלה מפחיתים יצור מלנין – זהו הפיגמנט בעור הנותן לו את הצבע. לשם מה להשתמש בהם? חלקנו נוטים יותר לפתח כתמי חשיפה לשמש. בפרט המנומשים, אשר בקיץ הנמשים אצלם מתרבים וכמעט-מתחברים… 🙂 שימוש בתכשיר המפחית יצור פיגמנט, יקטין למינימום את הסיכון לכתמי עור.
הקוסמטיקה המודרנית הביאה איתה תכשירים חכמים יותר, וגם נוחים יותר לשימוש. התכשירים מעכבי המלנין הם דוגמה אחת. הם מכילים מרכיבים מעכבי מכבי מלנין בלבד, ללא מרכיבים מקלפים. בקוסמטיקה הישנה, חומרים אלה שולבו בקרמי הבהרה ביחד עם מרכיבים מקלפים. המשמעות היא, שניתן היה להשתמש בתכשיר כזה רק בערב ורק במקרים שנשמרים מחשיפה לשמש ביום. עם התכשירים החדשים, ניתן להשתמש גם במהלך החשיפה לשמש. שימוש בתכשיר כזה מפחית בהרבה את הסיכון לכתמי עור. עם בוא החורף, ניתן יהיה לטפל במעט הכתמים שנוצרו בקיץ בשילוב מקלפים, ולהשיג תוצאה יפה בהרבה.
קל יותר למנוע מאשר לתקן! כדאי להתייעץ עם הקוסמטיקאית שלך האם תזדקקי למרכיבים אלה בשגרת הטיפוח שלך בקיץ.
דילוג לתוכן