הטיפול בעור מעורב

הטיפול בעור המעורב יכול לפעמים לתסכל, בגלל העובדה שאנחנו מטפלים למעשה בשני סוגי עור בו זמנית – בעור יבש ובעור שמן. האזורים השמנים בעור זה יהיו באף, בסנטר, מרכז המצח והלחיים – מקומות בהם ישנן יותר בלוטות שומן יחסית לשאר הפנים. בו בזמן, שאר האזורים, בהם אין בלוטות שומן, יכולים להתייבש ולהיראות מחוספסים.
הבעיות קורות כאשר מטפלים בעור מעורב כמו בסוג עור אחיד. הרבה מרכיבים במוצרי קוסמטיקה, שיכולים להיות טובים לאזור ה-T (מרכז המצח ולאורך האף), לא יעזרו לאזורים היבשים יותר של העיניים או הלסת, וההפך. כך שקשה לטפל עם מוצר אחד בסוגי עור שונים אלה, למרות שהמדובר באותם פנים. אם ניקח את העובדה הזאת בחשבון, ונאמץ שיגרת טיפוח מתאימה, אפשר לעזור לעור להיות מאוזן, לפחות במידה שמוצרי קוסמטיקה יכולים להשפיע על איזון העור. למעשה, איזון הוא מילת מפתח בטיפול בעור המעורב. המטרה היא לספק לאזורי העור השמנים והיבשים מוצרים מתאימים שהולמים את הצרכים של סוגי העור הספציפיים האלה.
הכלל הבסיסי שנכון לכל סוגי העור, המדבר על טיפול עדין ומותאם לאופי העור – נכון גם כאן, ואולי יותר . אם נשתמש במוצרי קוסמטיקה מגרים, משפשפים – על האזורים השמנים יותר נחמיר את המצב הדואלי של העור המעורב ע"י ייבוש האזורים היבשים והפיכת האזורים השמנים לנוקשים-למראה ואדומים. קרצוף גס של העור איננו מטפל בבעיית העור השמן.
העור המעורב צריך טיפול בהתאם לסוגי העור הנפרדים. לכן, ההסברים שבהמשך חולקו לשלוש: 1. צעדים כלליים שקשורים בעור מעורב, 2. הטיפול בעור השמן, 3. הטיפול בעור רגיל עד יבש.
הנחיות כלליות לעור המעורב:
• רחצי את הפנים עם אל סבון עדין , שלא משאיר הרגשה יבשה או מתוחה בעור. רוב העורות המעורבים מגיבים טוב לבסיס ג'ל או קלינזרים שמקציפים מעט.
• הימנעי מסבון מייבש מכל סוג. המרכיבים שמחזיקים את הסבון בצורה המוצקה שלו יכולים לסתום נקבוביות, ומרכיבי הניקוי הם תמיד יותר מייבשים מאלה שהקלינזר העדין מכיל.
• אם ברצונך להשתמש במי פנים, אפשר להשתמש על כל הפנים –בתנאי שאין במוצר מרכיבים שגורמים לאזורים השמנים לחוש מבריקים או שמנוניים. טונרים מימיים או מבוססי גליצרין הם אידיאלים, כדאי שיכילו גם נוגדי חמצון, וגורמים קושרי מים.
• יש להשתמש במקדם הגנה כל יום. כל השנה. בדקי שהוא מכיל מגיני UVA, כמו: טיטניום דיאוקסיד, זינק אוקסיד, או אוובנזון.
• תדאגי לקילוף קל וחידוש העור עם שימוש שוטף בחומצות אלפא וביתא הידרוקסי. הן תסייענה לחילוף חומרים טוב בעור, צמצום הקוטר של נקבוביות פעורות ושמירה על תפקודי עור תקינים.
• טפלי באזורים יבשים (כולל אזור העיניים) עם נוגדי חמצון וגורמים קושרי מים. זה יכול לעזור בטיפול בעור יבש.
אם העור ניזוק או החל להראות את סימני הגיל, מומלץ להשתמש במוצר המכיל רטינול, בלילה. הרטינול מסייע לתפקוד תאים תקין.
הטיפול באזורים השמנים של העור
• השתמשי בנוזל עם BHA (חומצה סליצילית). זה יעזור למנוע כליאה של שומן בנקבוביות, וכן יצמצם את הסיכוי להיווצרות קומדונים. חומצה סליצילית היא מסיסת שמן, מה שמאפשר לה לקלף בתוך הנקבובית, כדי למנוע מתאי עור ושומן ליצור בעיות. זה גם מקובל לשים את מוצר ה-BHA על אזורי העור הנורמלי –עד יבש.
• בחרי מקדם הגנה במרקם מאט.
• אם האזורים השמנים מבריקים במהלך היום השתמשי במטליות ספיגה ופדרי עם פודרה קלילה ושקופה.
• לאזורים שמנים מאד, מרחי שכבה דקה של תחליב עם מגנזיה על עור נקי. מגנזיום הידרוקסיד הוא יותר סופג מאשר חימר או טלק, ויש לו תכונות אנטי בקטריאליות לעור.
• הסולפור (גופרית) הוא מרכיב שיכול לצמצם הפרשת שומן. גם חומצה אזלאית וגם רטינול מווסתים הפרשת חלב. הריכוזים הנכונים עבור כל עור ייקבעו בהתאם לעוד תכונות של העור, ועל כך כדאי מאד להתייעץ עם קוסמטיקאית. האבחון והייעוץ במכון הקוסמטי ניתנים חינם.
הטיפול באזורי העור הרגיל-עד-יבש
• כפי שתואר למעלה בטיפול באזורים השומניים, מוצר BHA (חומצה ביתא הידרוקסית – סליצילית) הוא אופציה, גם אם אין פצעונים או קומדונים. השוני הוא שבאזורים היבשים יותר, יש למרוח קרם לחות ולוודא שהאזור לא מתייבש כתוצאה מהשימוש בתכשיר.
• אם אין בעיה של פצעונים וקומדונים, אפשר למרוח מוצר AHA (חומצה אלפא הידרוקסית) על כל הפנים או רק על האזורים היבשים. עבור שימוש בכל הפנים, בחרי תכשיר עם AHA המכיל לפחות 8% חומצה גליקולית. גם AHA וגם BHA הם מעולים לשיפור ההופעה והתחושה של עור פגוע משמש, ומעודדים תחלופת תאים.
• לגבי מקדם הגנה: אין טעם להשתמש בשניים, לשני סוגי העור. לכן השתמשי במקדם הגנה במרקם מאט באזורים השמנים. בגלל שמרקם זה יכול להחמיר אזורים יבשים, חשוב לשים באזורים היבשים סרום עשיר או לחות עשירה לפני הבסיס. אין לשים אותם על האזורים השומניים כמובן.
• אם אזור העיניים הוא היבש ביותר בפניך, את עשויה להזדקק לקרם עשיר יותר או סרום לשאר אזורי הפנים. יש להמתין מספר דקות לספיגה לפני המייק-אפ.
בערב, אפשר לשים קרם לחות רגיל לאזור העיניים ואח"כ שמן נר הלילה או שמן בוראג'.
דילוג לתוכן