האם קרם העיניים נחוץ?

 
קרם העיניים הוא מוצר שנשים רבות, בגילאים שונים, רואות לנכון לכלול בשגרת הטיפוח. כולנו נוכחנו כבר, שכמותו של קרם העיניים קטנה יותר אולם מחירו, משום מה, גבוה יותר. מדוע בעצם? האם קרם העיניים מכיל מרכיבים "יקרים" יותר מקרם הלחות לפנים? (רמז: עלות חומרי הגלם איננה קשורה למחיר הקרם). האם בכלל נחוץ להפריד בין קרם העיניים לקרם הלחות?
 
כדי לענות על השאלה, יש לבדוק מהו תפקידו של קרם העיניים ומהו תפקידו של קרם הלחות. ובכן, יש להם מכנה משותף דומה: לשמור על לחות העור. יצרנים מסוימים מוסיפים גם כמה נוגדי חמצון לקרם, בכדי להפכו גם לקרם משודרג המיטיב עם העור. האם יש הבדל בין מה שעוזר לעור הפנים לשמור על לחותו ובין מה שעוזר לעור באזור העיניים לשמור על לחותו? התשובה היא שאין הבדל. כל קרם לחות העשוי היטב, יכול להתאים לכל אזורי הפנים. אם עורך באזור העיניים הוא דומה לזה שבשאר אזורי הפנים, אין טעם לרכוש שני קרמים נפרדים. במקרה בו העור באזור זה יבש יותר, והקרם הרגיל שלך "איננו מספיק" בכדי להתמודד עם היובש, תוכלי לרכוש קרם לחות עשיר יותר לאזור העיניים ולאו דווקא קרם עיניים.
כדאי להקפיד כי קרם הלחות לא יכיל חומרי צבע וחומרי בישום. נשים רבות מוקסמות מריחם של הקרמים, אבל הריח איננו תורם כלום לתפקוד של הקרם, ובמקרים מסוימים אף גורע ממנו. באזור העיניים, בשל העור העדין והדק (ומכאן – שהאזור חדיר יותר לחומרים שנמרחים עליו) – כדאי להקפיד לא להשתמש בחומרי ריח, ואף לא בשמנים 
אתריים שונים.
ולכל מי שאזור העיניים אצלה איננו "בעייתי", יבש וכו` – קרם הלחות הרגיל יתאים בהחלט.
 
 
מתי יש הצדקה לשימוש בקרם עיניים כמוצר נפרד?
כאשר ברצוננו לטפל במצב ייחודי באזור העיניים (למשל: נפיחות, עיגולים שחורים) או כאשר האזור מאופיין בקמטוטים או סימני גיל שאנו רוצים לשפר. אם נדבר על סימני הגיל ועל קמטוטים, יש לזכור שהתכשירים לחידוש עור הפנים, המכילים חומרים שהם ברובם מגרים (חומצות אלפא הידרוקסי, רטינול..) אינם מתאימים בריכוז זה לשימוש באזור העיניים. הם עלולים לגרום לגירוי. גירוי מתמשך איננו נוח ואף עלול להביא להזדקנות מוקדמת של העור. כיוון שהעור באזור העיניים הוא דק מאד ועדין, ולכן חדיר יותר, קרמי עיניים לטיפול בסימני הגיל תוכננו לטפל באזור עם מינימום גירוי. השאלה אותה על הקונה לברר היא, האם הקרם המוצע על המדף, באריזה יפה ועם הבטחות מפתות, אכן מכיל מרכיבים פעילים שיש להם יכולת לקיים את ההבטחות הללו. לרוב הצרכנים אין את הידע הנחוץ להחליט בעניין, והם מתפתים לקנות את הקרם רק בגלל שהוא נמכר כ "קרם עיניים". ישנם קרמי עיניים רבים שמרכיביהם דומים לאלה של קרם הלחות של אותו יצרן. עליכם לברר שאין זה המקרה. בידקו עם נציג/ת המכירות – בזכות אילו מרכיבים הקרם הזה מכונה "קרם עיניים", מה המטרה הטיפולית כאן (טיפול בנפיחות? בקמטוטים?) ומהם המרכיבים הפעילים שאמורים לטפל בבעייה. אל תהססו לשאול שאלות. שאלות יסייעו לכם להמנע מבזבוז כסף, ואף להגיע לבסוף אל התכשיר הנכון.
דילוג לתוכן