בחירת מכשור טיפולי למכון ושילובו עם חומרים פעילים

תחום המכשירים לטיפול הקוסמטי הוא מגוון, מרתק ורב הבטחות. לא את כולן אנו יודעים לבחון ולהעריך נכונה. ישנן טכנולוגיות מבוססות, שתסייענה להשגת תוצאות טיפוליות יפות. וישנן כאלה שלא. ישנם חומרים טיפוליים שיסייעו להעצמת התוצאה וכאלה שלמעשה הנם הכרחיים כדי לאפשר אותה. כמה נקודות למחשבה אודות מכשירים ושילובם עם חומרים פעילים.

ההיבט השיווקי וההיבט המעשי

בימינו, מכשור טיפולי הוא חלק בלתי נפרד מרוב מכוני הקוסמטיקה. לקוחות פוטנציאליות מתקשרות לוודא: "האם יש לך מכשיר במכון?" כאשר הן לא באמת החליטו איזה, אבל אלה הם הפרטים הקטנים והשוליים…מן הסתם המכשיר מתחבר לחשמל, הוא משוכלל ומתקדם, ומבטיח לה שהטיפול במכון הזה הוא מודרני והייטקי, מתקדם ופרא-רפואי.

אנו כולנו מודעות לרצונות אלה של הלקוחות, ולעיתים רק מהסיבה הזאת – שוקלות הכנסת מכשיר טיפולי למכון.

למעשה, שיקולים שיווקיים הינם חלק חשוב במערכת השיקולים שלנו בחיי העבודה.

בכל טיפול שנעשה, בכל החלטה שנקבל, ישנו הפאן השיווקי, וחשוב שיהיה. מכשור נבחר על ידינו גם כחלק מהפיכת המכון למודרני ותחרותי, וגם כחלק מרצוננו להתפתח, להעצים את התוצאות הטיפוליות או להוסיף עוד תחומי טיפול (למשל הסרת שיער) בהם לא עסקנו קודם.

ועם זאת, חשוב שנדע, מבין מגוון הטכנולוגיות הקיימות – איזו הוכחה כבעלת יכולת לחולל שינוי בעור (להבדיל מאפקטים זמניים),

איזה שינוי בדיוק, בתוך איזה פרק זמן, וכיצד נעבוד נכון עם הטכנולוגיה לקבלת תוצאה מקסימלית.

חשוב גם לדעת כיצד נשלב את השימוש בטכנולוגיה עם חומרים פעילים, אותם חומרים שאנו מתאימים ללקוחותינו לשימוש הביתי ואלה המשמשים אותנו בטיפול במכון.

 

מגוון של טכנולוגיות

ישנו מגוון רחב של טכנולוגיות וסוגי מכשירים: טכנולוגיית IPL, גלי רדיו, שילוב של שניהם, אולטראסאונד, לייזר, אלקטרופוריישן, תדר גבוה, גלוואני, מכשור חשמלי למיקרונידלינג (דרמה-פן/ מזופן לסוגיהם).

כאשר ברצוננו לבחור מכשיר למכון עלינו לבדוק מהיא המטרה. אם המטרה היא "שיהיה מכשיר במכון", אז כל מכשיר זול המתחבר לחשמל יכול לענות לדרישות. למשל, אולטראסאונד, טכנולוגיה שאין לה אף אינדיקציה קוסמטית מתועדת, ואף מחקר המדגים את יכולתה לחולל שינוי בתפקוד העור, היא כזאת שיכולה לשמש כגימיק.

קיימים מכשירים זולים ביותר, המסוגלים לחולל אפקט של בצקת בסיום הטיפול, ולהעניק בכך מתיחה זמנית של העור, עם אפקט זוהר ועידון של קמטוטים למשך כיממה.

לאולטראסאונד יש גם אינדיקציות רפואיות שאינן קשורות לעבודה הקוסמטית, שהן – להבדיל מהשימוש הקוסמטי – כן מתועדות. אחת מהן היא החדרת תרופות דרך העור לזרם הדם. גם אלקטרופוריישן, טכנולוגיה שקיימת במכשירים לשימוש קוסמטי, תועדה כדרך להעביר חומרים רפואיים אל זרם הדם. אין אף מחקר על טכנולוגיה זאת בהקשר הקוסמטי, הקשור להישארותם של חומרים אלה בעור.

 

עם זאת, עור יפה בסיום טיפול הוא מטרה חשובה. החזקת "מכשיר" במכון היא גם לגיטימית בהיבט השיווקי, ושני אלו עשויים בהחלט להוביל אותנו לחיפוש מכשיר אולטראסאונד זול העונה למטרות הללו.

שימוש במכשיר כזה לא חייב להיות מלווה באמפולות או בחומרים מיוחדים. שימוש בג'ל פשוט ייתן תוצאה דומה.

(למתקשות להאמין לכך: ההסבר הוא מאד הגיוני אם כי ארוך. יהיה קצר ופשוט יותר לנסות טיפול על חצי פנים עם ג'ל פשוט ובחצי השני עם אמפולה קסומה. השווי את ההבדל בתום הטיפול, וכן כמה ימים לאחר מכן).

 

לעומת טכנולוגיות שאינן מחוללות שינוי בעור, ישנן כאלה שתועדו היטב, במהלך השנים האחרונות, במאות מחקרים מדעיים. על IPL יש מעל 10 שנות מחקר, בכל האפליקציות הידועות: טיפול בכלי דם, כתמים, מיצוק והסרת שיער.

גובשו פרוטוקולי טיפול מבוססים, על פי סוגי עור וגוונים וישנן תוצאות מדידות. גם גלי רדיו (RF) תועדו כדרך טיפולית לחולל מיצוק בעור, טיפול בכתמים, בצלקות ועוד.

ישנם מכשירים המשלבים IPL עם גלי רדיו, שהשימוש בהם נחקר גם הוא.

במידה וברצוננו להוסיף תחום טיפולי חדש, להעצים את התוצאות הטיפוליות שנתנו עד היום, או לטפל במקרים נוספים בהם לא יכולנו לטפל עד כה, כדאי לדעת איזו טכנולוגיה תתרום לנו ומהיא.

ידית IPL לטיפול בכתמי עור, למשל, מאפשרת לנו טיפול בסוגי כתמים בהם לא הצלחנו להגיע לתוצאה משביעת רצון, ומייעלת את הטיפול באחרים (גם אם היא לא מתאימה לכל סוגי הכתמים). גם לגבי המכשור שתועד כמוביל לתוצאות, חשוב לשאול על תוצאות במונחים מדידים, להיכנס לפרטים, להשוות את התוצאות הללו לתוצאות שניתן לקבל בדרכים זולות יותר

(למשל: מיצוק באמצעות שימוש בדרמה רולר/ דרמפן לעומת מיצוק ב-IPL) ולהחליט.

לעיתים תוצאות שניתנות להשגה במכשור פשוט וזול הן שוות או טובות יותר מאלה המושגות עם מכשור יקר ביותר.

 

נושא חשוב נוסף הוא שילובם של חומרים פעילים עם השימוש במכשיר.

יש לתת את הדעת על שני נושאים חשובים: א. בטיחות. ב. העצמת התוצאה.

 

ההיבט הבטיחותי מתבטא למשל, בסיכון של עבודה עם המכשיר על עור מגורה בשל שימוש בחומרים לשימוש הביתי, קודם לטיפול במכון. זה יכול להסתיים בכוויות, בכתמים או – גם אם לא רואים כתמים/ כווייה – להביא להאטה בקבלת התוצאות הטיפוליות. האטה שלא ברורה לנו – הרי עשינו את כל הצעדים הנכונים, על פי הפרוטוקול.

הבטיחות מתבטאת גם בבחירת החומרים הנכונים בעבודה במכון, לצד השימוש במכשיר.

נושא מאתגר יותר הוא שילובם של חומרים בשימוש הביתי – ביחד עם מהלך הטיפול במכשיר, כדי להעצים את התוצאה, ובמקרים רבים – כדי לאפשר אותה.

כדי לשלב בצורה מדויקת את החומרים ולהשיג את התוצאות המצופות, עלינו להכיר את התכשירים שלנו במונחים של מרכיבים פעילים וריכוזים, ולהבין את המשמעות של ההרכב הזה בהקשר של התוצאה שרצינו להשיג.

עלינו להבין, לגבי כל תוצאה טיפולית – אילו מרכיבים וריכוזים יביאו לתוצאה ובאיזו רמה, ומה תאפשר לנו הוספת המכשיר. ללא הידע הזה, כל השתלמות שנעשה בנושא, תכוון אותנו לעבודה של "רובוטים", כלומר – מותג X עם הטיפול במכשיר Y לפיגמנטציה, מבלי שאנו יודעות מדוע, אילו סוגי פיגמנטציה, כיצד נתאים זאת לגוון העור ולמאפייני עור המטופלת ועוד. הטיפול הנכון, זה שיוביל לתוצאה עוצמתית, חייב להיות מלווה בהבנה של מאפייני התדר בו השתמשנו, אופיו של הפולס, משמעות השימוש ביותר או פחות כוח בג'אול ובעוד פרמטרים, ואיך כל אלה משתלבים בחומרים הפעילים על ריכוזיהם השונים.

חומצות הידרוקסיות, למשל, משתלבות יפה עם השימוש בטכנולוגיות לחידוש, למיצוק ולטיפול בכתמי עור.

השאלה היא באיזו חומצה נבחר, באיזה ריכוז שלה, וכיצד נשלב בצורה בטוחה ויותר מכך: בצורה המעצימה את התוצאה הטיפולית לדרגות אליהן לא יכולנו להגיע עם מכשור בלבד

דילוג לתוכן