איירון אוקסיד – החבר הסודי שלך במקדם ההגנה

האם ידעתן?

אחד המרכיבים במקדמי הגנה, שקצת "נחבא אל הכלים" ולא נמצא בחזית השיחה שלנו, הוא דווקא מרכיב חשוב שאין לו תחליף. והוא מצוי רק במקדמי ההגנה עם הגוון.

כולנו מדברים על מרכיבי ההגנה המינרליים – המעניקים לעורנו הגנה פיזיקלית: מחזירים את קרינת UV . אלה הם טיטניום דיאוקסיד, צינק אוקסיד. אנו יודעים שיש גם מרכיבים שמכונים "כימיים". הם בולעים את קרני UV  ולא מחזירים אותן. בכך שהם בולעים, הם מגנים על תאי העור, כיוון שזה קורה במקום בליעת קרני UV בתאי העור ובדנ"א.

אבל יש מרכיב צנוע ועניו, שנמצא דווקא במקדמי ההגנה עם גוון, ואיננו נמצא באלה בעלי הצבע הלבן. הוא מקנה למקדמי ההגנה יתרון נוסף. המדובר על איירון אוקסייד Iron Oxide .

תפקידו הרשמי הוא לתת את הגוון. היתרון הפחות רשמי אך החשוב שלו: הגנה מקרינת האור הנראה!… שכידוע, גם היא קרינה שגורמת להזדקנות העור ולפיגמנטציה בנוסף על קרני UV. כידוע, קרינת השמש כוללת הן אורכי גל הנקראים "קרינה אולטרה סגולה" – אורכי גל שמתחת ל-400 ננומטר, וגם קרינה באורכי גל הגבוהים מ-400 שזה מה שמכונה "האור הנראה".

מקדם הגנה גוון טבעי של ביופור

בארצנו החמה, לאור הנראה יש השפעה לא קטנה באנשים שחשופים רבות לשמש. האור הנראה אחראי גם הוא על נזקים אסתטיים ותפקודיים כמו נטייה לאדמומיות ופגיעה בכלי דם, תגובות דלקתיות בעור, אייג'ינג, שינויי מרקם וגם החמרת פיגמנטציה.

כיום, ישנם מקדמים עם גוון טבעי, שאינם דומים ל-BB (למרות שאינם לבנים לגמרי) ומשתלבים בטבעיות בעור מבלי שרואים כי נמרח משהו. זהו פתרון טוב לגברים שבחבורה ולכל מי שרוצה "להיות עם והיראות בלי".

כלומר, ניתן לבחור במקדם הגנה לבן (שפעמים רבות משאיר על העור מעטה לבן), במקדם הגנה עם גוון הנקרא גם BB, ובמקדם הגנה טבעי – שהגוון שלו מאד עדין, כמו זה של עור בהיר. הוא איננו משאיר מעטה לבן.

כיצד תדעי איזה גוון הכי טוב לך? בקשי מהקוסמטיקאית שלך לנסות ולמרוח מעט, כדי להתרשם הן מהמרקם, מהספיגה והתחושה, והן מהאופן שהוא משתלב בגוון העור שלך.

דילוג לתוכן